samedi 12 janvier 2008

Kerküklü Hattat Eserleriyle Büyülüyor

Türkmen şehri Kerkük'te yetişen dünyaca ünlü Muhammet Haşim El Bağdadi'nin öğrencilerinden Muhammed Necip, eserleriyle Bursalı sanatseverlerin ilgi odağı haline geldi.

Son yıllarda acı haberlerle gündeme gelen Türkmen şehri Kerkük'te yetişen dünyaca ünlü Muhammet Haşim El Bağdadi'nin öğrencilerinden Muhammed Necip, eserleriyle Bursalı sanatseverlerin ilgi odağı haline geldi. 40 yıldır hat sanatıyla uğraşan Nebi, önümüzdeki günlerde Tayyare Kültür Merkezi'nde 'Hüsn-i Hat' sergisi açacak. Necip, 2. icazetini 1979'da İstanbul'da Hamit Aytaç'tan almış.

İsveç'te yaşayan ve vatandaşlık hakkı alan Kerküklü hattat Muhammet Necip, öğrencilerinin ısrarı üzerine Bursa'ya yerleşerek, sanat hayatını Türkiye'de devam ettiriyor. Irak ile Kuveyt'te birçok saray ve camide hat eserleri bulunan 55 yaşındaki Hattat Muhammet Necip, dünyaca ünlü hattatlar Haşimi Bağdadi ile Hamit Aytaç'tan icazet aldı. Muhammet Necip, sanat hayatını Bursa'da sürdürmeye karar verdi. Bursa'da birçok kursta Hat dersleri veren dünyaca ünlü Necip'in, günümüzde pek yazılmayan kufi tarzının 20 değişik şeklini yazması dikkat çekiyor.


Bursa'da polis memuru talebesi hattat Zafer Günal'ın teklifi ile Türkiye'ye gelmeye karar veren Muhammet Necip, 'aklamı sitte' denilen 6 tarzda yazıları çok büyük bir titizlikle yazabiliyor. Sülus, nesih, talik divani, celi divani, kufi ve reyhani ile birlikte rika tarzı yazıları da bulunan Muhammet Necip'in eserlerindeki kompozisyon başarısının yanı sıra tezhibini de kendisinin yapması, çalışmalarına ayrı bir değer katıyor. Irak'tan çıktıktan sonra bir süre Kuveyt ve İsveç'te yaşayan, 8 sene İsveç'te kaldığı için bu ülkeden vatandaşlık hakkını da alan Kerküklü hattat Muhammet Necip vaktini hat sanatına gönül verenlerle geçiriyor.


Lise yıllarında hat sanatıyla tanıştığını anlatan Necip, şunları söyledi: "Müzelerde ve tarihi mekanlarda gördüğüm Türk hattatların eski eserleri beni çok etkiliyordu. Birçok zorluk yaşadım, ama sanatımı icra ederken çok da güzellikler yaşadım. Kuveyt'te, Arabistan, Irak ve Mısır'da birçok devlet yetkilisiyle tanıştım ve eserlerimi armağan ettim. İlk ciddi çalışmam 'Allah'a tevekkül edene, Allah yardımı asla esirgemez)' oldu. Öncelikle çok çalışmak ve sabırlı olmak gerekir. Öğrencilerime önce onu tavsiye ediyorum. Ben 40 yıldır bu sanata aşığım ve bu aşktan aldığım hazla çalışmalarımı üretiyorum. Bir yıldır Bursa'dayım ve sanata merak duyanlar oldukça fazla. Hat sanatında hedef çok büyüktür. Çünkü hat sonsuzluğu olan bir sanattır.


Her yaptığınız eserin mutlaka daha iyisini yapmanız mümkün. Ama benim için artık önemli olan yeni hattatlar yetiştirmek ve tarihi yapıları süslemek. Toplum için önem arz eden yapıları hat ve tezhip sanatıyla kalıcı eserlere imza atmak istiyorum."
(CHA)

Aucun commentaire: